Horgászat: Az év utolsó horgászata

Szeretettel köszöntelek a Horgászat Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris nézegetheted a horgász videókat, kapitális harcsákhoz, pontyokat. Beszélgethetsz más horgásztársakkal és feltöltheted saját peca-élményeidet.

Horgászat Klub vezetője

Valamelyik hozzászólásban olvastam, hogy valaki szeretne így a nagy hidegben horgászélményeket olvasni. Vettem a bátorságot és leírom én is az idei utolsó horgászatomat.

Előljáróban annyit, hogy igazából gyermekkoromban horgásztam utoljára, és csak idén az ősz derekán kapott el újra ez a szenvedély. Horgászat barátokkal, kölcsönbottal, a neten fellelhető cikkek, oldalak bújása hajnalig, majd uj felszerelés vásárlása, majd néhánysikeresebb és kevésbé sikeres horgászat a környék "fizetős" tavain. Januárban azért az állami vizsgát is lerakom persze :)

November utolsó napsütéses napjain, egészen pontosan november 19.-én úgy esett, hogy öcsém és én is ráértünk, és a ritkán együtt töltött időt horgászattal töltöttük ki. Nyugalmas környezet és a közös hobbi amugy is jó alapja a nagy beszélgetéseknek.

A helybéli Tóth horgásztó volt a kiszemelt hely, ahol kb fél egykor kezdtünk el kipakolni, mert ahogy ez ilyenkor lenni szokott kicsit megcsúsztunk. Egy patkó alakú tó, melyet csak a félszigetről lehet meghorgászni. Már jártam itt, és előre ki is néztem egy helyet, ami így hétközben szabad is volt, csak a félsziget végén volt egy srác. "Itt már fogtak nagy halat" lelkesedéssel foglaltuk el helyünket. Gyors etetőanyag keverés, csalizás az én két botom bent. Öcsémnek új előkét raktunk fel, új etetőkosárral és horgokkal.

Alig kötöttem meg a horgot mikor megjött az első kapás, berántás után már vontattam is ki az első kárászt, de már felvágódott a kapásjelző a másik botomon is, amire öcsém vetette rá magát. A saját botját letéve terelgette a part felé az első nyurgát. A tenyeres kárász és a2 kg feletti ponty is a haltartóban landolt. Öcsém nagyon vágyott a paprikás lisztben sütött szeletre a ponty pedig  a karácsonyi fő fogás szerepét hivatott ellátni a családunkban.  A földnyelv végén lévő srác odajött gratulálni, és kérdezte mi mivel horgászunk, mert ő reggel óta nem fogott semmit. Csontival, mint ő, derült ki, de neki nem kedvezett a szerencse. Harsány jókedv közepette dobtuk be a 3 botot, ilyen kezdés után joggal bízva a szerencsében. Egymás után jöttek a kapások és velük a halak is. Kb az 4. hal után a srác odajött és megkérdezte, hogy közelebb ülhet e hozzánk, hátha fogna valamit. Sajnos ez sem segített rajta. Délután 2 óra felé feladta, mi akkor már a 8. halon is túl jártunk. Mire besötétedett már nem számoltuk mennyit is engedtünk vissza. Azért az érdekes az volt, hogy nekem maszatolós, óvatos kapásaim voltak, néhány ejtéssel fűszerezve, míg öcsém kapásai -legyen az potyka vagy kiskarcsi- mind felvágos, azonnal vivős volt. Egyik hal sem haladta meg a 2,5 kilót, de unatkozni sem hagytak bennünket. Pakoláskor már az egyik botom teljesen szétszerelve pihent, míg a másikat a nap legküzdősebb pontyát partratessékelve vettem ki a vízből.

Összegezve nagyon szép, őszvégi emlékkel zártuk ezt az évet. Azt sajnálom, hogy annak ellenére, hogy öcsém ráadásul fotós, nem készítettünk egyetlen emléket sem magunknak. Íjász koromban mondták azt a hozzáértők, hogy a gyakorlást akkor kell abba hagyni, mikor minden vessző célbatalált. Azt hiszem ez igaz a horgászatra is. A jó emlék hatására, kellemesebben simul a télen mellőzött készség -legyen az fegyver vagy horgászbot- a tavasszal tettre vágyó sporttárs kezébe.

Jövőre már hivatalos horgászként minden kedves horgásztársamnak ilyen bőséges fogást kívánok!

Címkék: kárász ponty

Szántóné György Ilona üzente 14 éve

Vártam volna több emberkétöl élménybeszámolót , de szerintem el sem olvasta senki ! Sajnálom !?

Üdv mindenkinek ! Írjatok élményekről , jó fogásról , vagy bakiról . tök jó olvasni !!!

Szántóné György Ilona üzente 14 éve

Kár,hogy nem olvassátok pedig nagyon sok szeretettel írtam.!!Továbbra is Kellemes Ünnepeket mindenkinek !

Írjatok élményeket ,!nagyon jó olvasni őket. Boldog ünnepeket továbbra is mindenkinek !

Szántóné György Ilona üzente 14 éve

Üdv mindenkinek , ! Szeretnék én is leírni egy kis élményünket ,ilyen fázós hidegben biztos jó olvasni. Na szóval , család látogatásra indultúnk ,de megbeszéltük a férjemmel belefér még 1 nap peca. Megérkeztünk a gyönyőrű szép Tisza-tó ra . kipakolás meg minden , csónakba ültünk ,szép idő révén gondoltuk hogy ki evezünk az élő Tiszáig. A környezet csodálatos az állatvilág ? /nézzétek meg / nem lehet leírni olyan gyönyörű. Eveztünk közben felídéztük azt a 2 hetet amit itt eltöltöttünk , / sok állás ! ahova ,egy-egy emlék fűz , mindegyiknek neve van és ez tök jó , szóval evezés közben száll a sok fajta madár köztük vadludak is úgy V alakban, eszünkbe jutott gyerek korunk kedvenc rajzfilmje a Nils Horgerson ,de akár hogy kutattunk emlékezetünkben sehogy sem jutott eszünkbe a rókának a neve ? eveztünk ...és 3 fiatal srác ,már így utólag tényleg fiatalok ,lehet nem is ismerték a rajzfilmet / Ki kiabáltam nekik ,hogy -hogy hívták a rókát , de lehet azt gondolták két lökött evezőlapáttal .. Végül is ki értünk az élő Tiszára , egész nap egy rendes kapás nem volt , de nem adtuk fel , mivel másnapra vártak minket ,volt még egy éjszakánk és a kikötő közelében/ kerestünk egy kis állást hogy ott még adunk egy esélyt a halaknak . Kicsi partrész éppen hogy két szék +a botok elférnek . Felszereltünk ,bedobáltunk és vártuk a kapást ! Jól dolgoztak a halak , mert 2 percenként kapás örültem ,mert ahova készültünk igen csak nagyra értékelik a Tiszai halakat. fogtunk szép kis kárászokat , törpeharcsát ,de szépet!/sörös üveg/ 10-körül ,mivel hajnalban én voltam a pilóta bebújtam a hálózsákba és aludni készültem , a férjemet nem hagyták a halak aludni a folyamatos kapás miatt ,/hála az égnek / ugyanis hajnal 2 körül kiabált nekem ,hogy szaladjak a csónakba ,azt sem tudtam fél álomban ,hogy hol vagyok ,még jó hogy nem a csónak mellé léptem , na mindegy valahogy eljutottam a csónakig álltam ott kis értetlenül ? utánna meg a párom rázza a csónak láncát ,de cefetül és hallom a röfögést , hát egy kis vaddisznó család a tó szélén ,csak az a baj kicsik is voltak . na mindegy 1 csobban 2 csobbanás és még sokat számoltam így még félálomba is , még sokáig nem mertem kijönni a csónakból ! /bocsi/ a férjem még fogott előtte szép kárászt és pontyot is tehát megérte maradni nem csak a fogás miatt olyan élménnyel lettem gazdagabb , hogy azt elmondani nem tudom ! igaz akkor nagyon be voltam szarva ,de megérte !mint utólag megtudtam a rabsicokat a vaddisznók ki kergették a gátoldalba és még a biciklijüket is hátrahagyva menekültek.Sokat nevettünk utólag a dolgon , de lehetett volna ez rosszabb is . pl. ha a férjem is elalszik . letúrnak a vízbe minket ,6 -8 an , nem tudom ? sok élményt minden horgásznak !!!!!!!!!!!Boldog Karácsonyt !

Takács Tivadar üzente 14 éve

Fantasztikus írás, gratulálok. Jó volt olvasni, sorról sorra. Tényleg a téli pangáshoz való.
Jövőre, hivatásos horgászként már végképp ne felejtsetek el fotózni!

Szántóné György Ilona üzente 14 éve

Nagyon jó volt végig olvasni !gratula ,de tényleg . remélem a szerencséd továbbra is görbiti a botodat minden jót . üdv Icus.